BLOGU KOPYALAMAK YASAKTIR

18 Haziran 2012

ŞANLIURFA MUTFAK MÜZESİNİ GEZELİM









Selam sevgili blogger dostlarım uzun aralıklarla kayboluyorum,ama kaybolduğum bu zaman zarfı içerisinde boş durmuyor sizler için gezip görüp,taşırıp,pişirip geliyorum.

Sizlere Şanlıurfa da yeni açılmış olan mutfak müzesinden bahsetmek istiyorum eğer birgün yolunuz düşerse mutlaka mutfak müzesine uğramadan urfadan gitmeyin derim hem belki orada sizlerle karşılaşır sizlere sevgili urfanın yöresel yemeklerinden de ikram etme olasılığımız olur.

Kentin tarihi dokusuna sahip çıkmak amacıyla yıkılmaya yüz tutmuş Tarihi Hacı banlar Evi’ni satın alan Şanlıurfa Belediyesi tarihi mekânı “Geleneksel Mutfak Müzesi”ne dönüştürdü.

Hacı banlar Evi’nde restorasyon işlemlerine başlayan Şanlıurfa Belediyesi, “Geleneksel Mutfak Müzesi”ne dönüştüreceği mekanda Urfa mutfağını önce ülkemize daha sonra dünyaya tanıtmayı planlıyor.

5 oda, 1 zahirelik, 2 eyvan, 3 tarafı zerzembe(kiler), 2 su kuyusu, geniş avlusu ile Tarihi Urfa Evleri’nin vazgeçilmez örneklerinden biri olan Hacı banlar Evi, fıskiyeli havuz ve yoğun desenli cepheleriyle konuklarını farklı bir atmosfere taşıyor.
Çiğ köfte, içli köfte, ağzı açık, yumuk, borani gibi daha birçok birçok yöresel yemeği bulunan Şanlıurfa’nın Hacı banlar Evi ile Mutfak Müzesine uğramadan bu tarihi yapıyı ve lezzetine doyum olmayan yöresel yemeklerin yapıldığı mutfak müzesini görmeden gitmeyin derim ben sizler için birkaç resim yayımlamak istedim tabiki daha gezilecek çok yeri var ama daha çok resim koyupta merakınızın kaybolmasını istemeden gidiyorum.Mutfak müzesindeki yöresel yemek kursu resimlerim ve yöresel yemeklerin tarifleriyle tekrar burda olacağım Şanlıurfa yöresel yemeklerini merak ediyorsanız takipte olun.





 

12 yorum:

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

bacım özledim seni.memleketteyim urfadan ayrıldım. özlüyorum ama:))
sen nasılsın iyisin inşallah. Bıdık kızım doğdu teyzesi:))
onunla zaman geçiriyorum.
gökkız nasıl memo nasıl iyiler inşallah.
öperim sizi

Urfa Tutkunu dedi ki...

En sonunda yorum sekmeni açabildim :)
Uzun zamandır sana ulaşmaya çalışıyordum. Defalarca mail attım ancak hepsi geri döndü. Sanırım mail adresin değişmiş. Bloğuna da giremiyordum ilk bugün açtım ama sorun verecek mi bilmem :) Sürekli "bu sayfada uygun olmayan içerik var" gibi bir yazı çıkarak otomatikman kapanıyor sayfa. Neşe'ye sordum seni geçenlerde. O da görüşmedim dedi. Benim mail adresim malum. urfatutkunu@gmail.com. Buraya yeni adresinle bir mail atarsan ve sayfandaki sorunu da çözersen sevinirim =)

KEYFESEYRAN dedi ki...

Canım bilmiyorum ki ne oldu sayfama ben normal olarak girebiliyorum arkadaşlarda bakabiliyorlar ama yorumlar gelmedi dediğin gibi sorun olabilir nasıl düzeltecem ki acaba

Urfa Tutkunu dedi ki...

Bilemiyorum ki sorun ne ama bloğun da açılmıyordu bende. Bu sabah tekrar e-posta gönderdim, o da geri döndü bu adres kullanılmamaktadır diye.

mandalincikmazi dedi ki...

Ne güzel müzeymiş böyle bu tam biz blogculara göre :)
şu bloglar sayesinde neler neler öğrendik gördük ....
Teşekkürler keşke bir de yakından görebilseydim...

KEYFESEYRAN dedi ki...

Aslıhancım nasıl düzeltecem bilmiyorum yıldız abla normal olarak açmış blogumu sorudan bahsetmedi üzülüyorum sende sorun verince napıcam sen söyle bari sorunu anlamıyomki ah

Urfa Tutkunu dedi ki...

Sorunu ben de anlamadım ama şimdi bende açılıyor bloğun. Yalnız mail adresin çalışmıyor. Sorun veriyor.

KEYFESEYRAN dedi ki...

canım meal adresimi uzun zaman oldu açmadım ondandır belki kullanmaya başlasam düzelir belki sen nasılsın gelmedin buralara

Urfa Tutkunu dedi ki...

Hamd olsun iyiyim. Gelmedik daha. Önümüzdeki haftalar için plan yapıyorum ama ne olacak bilmem. Umarım sıkıntı çıkmaz da gelebiliriz hayırlısıyla. Çok özledim.

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Yüreğinize sağlık. Gezmiş kadar oldum..

Urfa Tutkunu dedi ki...

Nerelerdesin? Meraktayım. Kandilin mübarek olsun.

TATESAL dedi ki...

Sanada hayırlı bayramlar canım nerelerdesin hic ugramiyorsun artik bloguna....