BLOGU KOPYALAMAK YASAKTIR

8 Mayıs 2012

KAKAOLU ISLAK KURABİYE

Merhabalar sevgili arkadaşlar ve blog dostlarım evet ben geldim uzun oldu ama işte burdayım yeni tarifler yeni denemeler,bozulan tatlar, sakarlıklar,herşeyimle tekrar blogum ve sizlere döndüm hepinizi özlemle kucaklıyorum nerdeydin? diye sordugunuzu duydum evet itiraf edeyim facedeydim ama özüme döndüm merak etmeyin! burdan faceye takılan blogunu unutan arkadaşlarıma da sesleniyorum hadi dönüşe geçin artık.Çok sevdiğim kakaolu ıslak kurabiye ile başlangıç yapayım.

Yarım paket margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı şeker
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı kakao
Aldığı kadar un

Şurup için

3 çay bardağı şeker 3 çay bardağı su

 kurabiyenin şurubu  1 saat önceden hazırlanır. Şurup kaynatılır, koyulaşınca ateş kapatılarak şurubun oda ısısına gelmesi beklenir. Daha sonra buzdolabına koyularak şurup iyice soğutulur.

Tüm hamur malzemeleri karıştırılarak ele yapışmayan kıvamda bir hamur hazırlanır. Hamurumuzdan cevizden az büyük parçalar koparılarak elde yuvarlatılır ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye sıralanarak, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 20 dk. pişirilir. Fırından çıkardığımız kurabiyeler soğuk şuruba önlü arkalı batırılıp  tepsiye sıralanır.
 Buzdolabında bir gece bekletilip  üzeri hindistan cevizi ile süslenip servis yapılır.

5 yorum:

Tarif diyarı dedi ki...

ooo kimler gelmiş kimler gelmiş:) hoşgeldin arkadaşım özlettin kendini birdaha bu kadar uzun ara verme arkadaşım.
Islak kırabiye nefis olmuş ellerine sağlık.Kucak dolusu sevgiler

Unknown dedi ki...

Hoşgeldin keyfeseyran.şimdilik seni aramıza kabul edelim bari...ben face e hiç bulaşmadım. düşünmüyorum da...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Hoş geldin .hoş geldik daha doğrusu bende bloga ara verenlerdenim .
Bu kurabiyeyi biliyorum çok lezzetli oluyor ellerine sağlık:)

Bak Bu Harika dedi ki...

çok merak ettim tadını.

görüşmek üzere
www.bakbuharika.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Merhaba ablam :)
Aslıhan Abla'nın bloguna bıraktığın yorumla buldum seni..
Urfa'nın neresinde oturuyorsunuz??
Ben merkezdeyim de :)