BLOGU KOPYALAMAK YASAKTIR

10 Kasım 2009

AŞÜR(DÖVMELİ TAVUKLU PİLAV)KEŞKEK GİBİ AMA DEĞİL


Günaydın sevgil dostlar dün akşam bol kalorili çok lezzetli ve pratik olan Hatay yöresine ait , benimde bayıla bayıla yediğim aşür yemeğini yaptım yapımı çok kolay pratik ve bereketli bir yemek isterseniz tarifi yapmak isteyen arkadaşlara şöyle en basit ve en lezzetli şekli ile anlatayım ama mutlaka yapmanızı tavsiye ediyorum.Malzemelerin ölçüsüne evdeki kişilere göre ayarlayabilirsiniz benim misafirlerim vardı tam 1 kazan yaptım düğün yemeği gibi olmuştu misafirlerim gelince arkadaşın eşi kazanı görünce ne o abla mevlüt mü okutuyorsunuz dedi onun için siz kase ölçüsü kullanarak yapabilirsiniz.

Malzemeler
yarım kilo aşurelik buğday
1 kase nohut
Tavuk veya et
1 baş soğan
kimyon
biber salçası
yeteri kadar tereyağı
Yapılışı
Aşurelik buğdayı ve nohutu 1 gece önceden suya ıslatın.Yemeği yapacağımız zaman tavuğu veya eti ayrı yerde haşlayalım nohutla buğdayı birlikte ocağa koyalım içine yeteri kadar tuz biber salçası ve kimyon ve soğanları atalım karıştırmadan kısık ateşte yavaş yavaş pişirken etlerini içine katalım yemeğin yoğunluğuna göre su koyalım ağzını kapatalım hepsi yumşayıp pistikten sonra büyük bir tahta kaşık alıp tencerenin iç duvarına vurdura vurdura yemeği ezelim sakız gibi sünene kadar dövelim daha sonra eritilmiş tereyağını aşurün içina katalım servis sıcak olmalı servis yaparken tavada yakılmış tereyağı ve kimyonla süsleyerek yapabiliriz
Posted by Picasa

10 yorum:

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK BACIM BENDE ÇOK SEVERİM BU YEMEĞİ .ÜSTELİK PRATİK YAPILIŞINIDA KEŞFETTİM CANIM İSTEYİNCE YARIM SAATTA YAPIYORUM.
SEVGİLER

cansudere dedi ki...

etle mı yaptın tavukla mı tavuklu sevmem bilrsin:)

cansudere dedi ki...

tavuk veya et demışsın canım,biliyorsun benim sorma huyum var.sarma etlı mı etsiz mi?:)

Pembe Tatlar dedi ki...

Hımm çok nefis gözüküyor denemeyi isterim ellerine sağlık canım...

Primarima dedi ki...

çekiliş için ad,soyad,blog ismi ve adres bilgileri bekliyorum eğer yolladı iseniz bu yorumu görmezden gelin sevgiler...

Primarima dedi ki...

Ben size mail yolu ile cevap vermısdım ama almadınız sanırım...çekilişde adınız var katıldınız biliyorum ve adres beklıyorum.Yollamadıysanız yollayın mutlaka.
sevgıler

KEYFESEYRAN dedi ki...

sevgili prima rima bilgileri yolladım sevgiler

mihrimah dedi ki...

aman allahım rüya gibi, çok güzel görünüyor,eminim tadı da görüntüsü kadar lezizdir...bende istiyorum :(

Unknown dedi ki...

hayırlı akşamlar arkadaşım.aynı şehrin insanlarıyız herhalde.tanıştığımıza memnun oldum.

KEYFESEYRAN dedi ki...

sevgili elzemhobby bende memnun oldum